• Kiscsoportos órák - Pilates Budapest 13. kerület

    Kiscsoportos órák - Pilates Budapest 13. kerület

    Photography © Merrithew Corporation

  • Személyi edzés - Pilates Stúdió

    Személyi edzés - Pilates Stúdió

    Photography © Merrithew Corporation

  • Tartásjavító torna

    Tartásjavító torna

    Photography © Merrithew Corporation

  • Fitball labda

    Fitball labda

    Photography © Merrithew Corporation

  • Gumiszalag edzés pilates oktató segítségével

    Gumiszalag edzés pilates oktató segítségével

    Photography © Merrithew Corporation

  • Pilates karika

    Pilates karika

    Photography © Merrithew Corporation

  • Pilates gyakorlatok súlylabdával

    Pilates gyakorlatok súlylabdával

    Photography © Merrithew Corporation

  • Pilates kezdőknek is

    Pilates kezdőknek is

    Photography © Merrithew Corporation

  • Pilates henger

    Pilates henger

    Photography © Merrithew Corporation.

Oktatók

Hercz Krisztina

0036 30 773-851

 

 

 

 


Gyerekkoromban balettoztam, szertornáztam. Belekóstoltam más sportokba is, de valami hiányzott…

Első kisfiam születése után újból kedvet éreztem a mozgásra, sportolásra. Az irodai munka során, a terhesség alatt ’eltunyultam’, fájt a hátam, izmaim feszessége már nem volt a régi.

Ellátogattam egy edzőterembe, ahol többek között pilates órákat is tartottak; rögtön tudtam, hogy ez az amit kerestem. Mindig is jobban kedveltem a lassabb mozgásformákat; így tudtam ellazulni, kikapcsolni pörgős életemből. Szöget ütött a fejembe, hogy összeköthetném a kellemeset a hasznossal. Így bukkantam rá nyolc éve a STOTT PILATES® módszerre, melynek precizitása, tudatossága, változatossága, tökéletessége magával ragadott. Ráadásul megunhatatlan; a folyamatos továbbképzések lehetőséget adnak arra, hogy egyre több és több gyakorlatot ismerjek meg mind a talajon, mind a pilates gépeken; valamint, hogy ezeket pontosan korrigálni is tudjam, hiszen mindenki más testi adottsággal és állóképességgel érkezik az órámra, így a gyakorlatokat ennek megfelelően kell alakítani.  

2015-ben született meg második kisfiam, így most már tényleg saját tapasztalatokra építhetem a kismama pilates órákat.

2016 után további képesítéseket szereztem az Almásy Mozgásakadémián. Az itt elsajátítottakat beépítettem a pilates óráimba, valamint ezáltal lehetőségem nyílt különféle mozgásszervi problémáktól szenvedő vendégekkel való foglalkozásra is, mint Gerinctréner és Rehabilitációs tréner (vállöv, csípő, ágyéki és háti gerinc). Folyamatban van a Dinamikus jóga diplomám megszerzése is.

 

Oravecz Orsolya

+36 20 471-1030

jógaoktató, coach

Eredetileg biológus-közgazdász vagyok, de mindig volt egy másik életem: túráztam, síeltem, hegyet, sziklát másztam, néhány évig ultramaratont futottam. 9 éve kezdtem jógázni, azért, hogy a futás hatásait valahogyan ellensúlyozzam. Hamar rájöttem, hogy a jóga több, mint nyújtás: oldódtak bennem a munkám okozta feszültségek, segített megszelídíteni az állandó testi-lelki aktivitást. A sportolást azóta is folytatom, de a jóga került az első helyre.

 

A jógában eleinte a testgyakorlás állt a középpontban. Bálintnál (Purnam) gyakoroltam és itt végeztem el az első oktatóképzésemet. Később gyakorlásom kiterjedt a légzőgyakorlatokra, relaxációs, koncentrációs és meditációs gyakorlatokra, jógafilozófiára is. Koncentráció- és meditáció oktatóképzést Papp Józsefnél és Kádár Zoltánnál végeztem.

 

Jógaóráimon, sokszor dolgozom együtt hosszútávfutókkal, sportolókkal, akik bizonyos szempontból eltérnek egy „átlagos” kezdő gyakorlótól. Az állóképességi sportok egyoldalú terhelése miatt az ászanák gyakran módosításra szorulnak. A célzott nyújtás mellett fontos számukra többek között az egyensúly fejlesztése, a törzsizom-erősítés és tartásjavítás, gyakran eszközökkel.

 

Hiszem, hogy embereket inspirálni akkor tudok, ha számukra befogadható módon szólok hozzájuk. A versenyszférában szereztem inspirációt ahhoz, hogy képezzem magam, mint szervezetfejlesztő tréner és coach. Ma már a jóga és a coaching eszköztárát együttesen alkalmazom.

 

Kapcsolat

Bejelentkezés:

Hercz Krisztina  +36 30 773-8511                              

Budapest XIII. kerület,

Váci út 4.

     
Térkép

Megosztás

Gyakori kérdések

Nem fogok hamar ráunni? Nem túl lassú?

Ettől nem kell félned! A stúdióban található pilates eszközök segítenek változatossá tenni az órákat (van belőlük hét fajta). Sokan a jógához hasonlítják, ezért gondolják nagyon lassúnak. A jógában sok a kitartott pozíció, a légzőgyakorlat és a relaxáció. A pilatesben lehet növelni az intenzitást, ez az oktató aktuális hangulatától és persze a vendégek aktuális állapotától is függ :-) A pilatesben nem jellemzőek a kitartott testhelyzetek, folyamatos mozdulatsorokra épít (flow). Egy fajta speciális légzést alkalmazunk végig, nincs külön légzőgyakorlat. Ha többet szeretnél erről olvasni, itt megteheted.

Hány percesek az órák, és mennyien vagyunk egy csoportos órán?

Az órák 55 percesek, előfordul, hogy picit tovább tartjuk, ha nincs a vendég ellenére :-) A csoportos órán max. 8-an tornáznak. A pilates oktató csak instruál.

Mire jó a pilates?

A tartásjavító pilates torna kíválóan alkalmas az ülőmunka során berozsdásodott ízületek átmozgatására, az ellustult izmok formálására, az asszimmetrikus testtartás javítására; a kötött, merev izmok nyújtására; szálkás, tónusos izmok alakítására; hátfájás és derékfájás kiküszöbölésére. A pilates a fogyókúra kíváló kiegészítője lehet, hiszen a pilates edzés eredményeképpen a test optikailag átalakul, alakformáló hatása közismert. Gerinctorna, gyógytorna, vagy bármilyen sport mellett is végezhető, mert a pilates öt alapelvének betartásával, a mélyizmok megerősítésével a sérülések megelőzésében is óriási lehet a szerepe. Hatásairól itt olvashatsz többet.