• Kiscsoportos órák - Pilates Budapest 13. kerület

    Kiscsoportos órák - Pilates Budapest 13. kerület

    Photography © Merrithew Corporation

  • Személyi edzés - Pilates Stúdió

    Személyi edzés - Pilates Stúdió

    Photography © Merrithew Corporation

  • Tartásjavító torna

    Tartásjavító torna

    Photography © Merrithew Corporation

  • Fitball labda

    Fitball labda

    Photography © Merrithew Corporation

  • Gumiszalag edzés pilates oktató segítségével

    Gumiszalag edzés pilates oktató segítségével

    Photography © Merrithew Corporation

  • Pilates karika

    Pilates karika

    Photography © Merrithew Corporation

  • Pilates gyakorlatok súlylabdával

    Pilates gyakorlatok súlylabdával

    Photography © Merrithew Corporation

  • Pilates kezdőknek is

    Pilates kezdőknek is

    Photography © Merrithew Corporation

  • Pilates henger

    Pilates henger

    Photography © Merrithew Corporation.

Kismama Pilates

Egyre több nő van azon a véleményen, hogy a Pilates az egyik legjobb mozgásforma a terhesség alatt és után. Segít megerősíteni a törzs, a hát és a medence izmait, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a terhesség és a szülés ne egy 'erőltetett menet' legyen; csökkenti a súlypont eltolódásból fakadó tartásproblémákat, hát-és derékfájást; és nem utolsó sorban a szülés után segít visszanyerni az alakunkat. 
A pilates sokat segít abban is, hogy a terhesség során kisebb mértékben kelljen szembesülni a következő problémákkal: alvási nehézségek, vizeletvisszatartási problémák, visszeresedés, lábikragörcsök. A Pilates javítja a testtartást, az állóképességet.

Már a terhesség alatt is sok olyan gyakorlatot végzünk, ami felkészíti a kismamát a szülés utáni időszakra: napi sok-sok órát tölt el a kismama féloldalasan a szoptatással, a baba ringatásával, ezért fontos a testtartáson javítani, ami már a terhesség alatt is változásokon megy keresztül; ahogy nő a baba, úgy lesz egyre nehezebb, ezért nagy hangsúlyt fektetünk a hát, a karok és a vállöv megerősítésére. 

A Pilates nagy előnye, hogy a gyakorlatok nagy része módosítható a várandós kismamák igényei szerint; ez nagyon fontos, hiszen ebben az időszakban rengeteg olyan élettani változás következik be, amit a gyakorlatok során nem lehet figyelmen kívül hagyni. Ezért is ajánlatos ilyenkor a csoportos vagy egyéni órákra ellátogatni, főleg ha még semmilyen tapasztalatunk nincsen a pilatessel. Itt pontos képet kaphatunk arról, hogy milyen gyakorlatokat szabad végezni és mi az, ami kerülendő. A stúdióban használható eszközökkel pedig változatosabbak a gyakorlatok.

Az első trimeszterben érdemes inkább kimélni a testet; én a második trimesztertől ajánlom a kismama torna gyakorlását, akkor is orvosi engedéllyel.

Egy-két jótanács bármilyen terhesség alatt végzett sporthoz:
- Fogyassz sok-sok vizet!
- A második trimesztertől kerüld a háton fekve végzett gyakorlatokat (a pocak és lakója nyomhatja a fő hasi gyüjtőeret, ami ájuláshoz is vezethet). Alkartámaszban viszont lehet dolgozni. 
- Kerüld a nagy láblendítéssel járó gyakorlatokat, mert az ízületi szalagok ilyenkor megnyúlnak, ami jól jön a szülésnél, de a terhesség során kényelmentlenségeket okozhat.
- Végezz minél több légzőgyakorlatot!
- Próbálkozz az intimtornával.
- Ne végezz olyan kismama torna gyakorlatot, ahol mindkét lábat el kell emelni a földről, tehát az erőteljes hasizom gyakorlatokat töröld a repertoárodból.
- A popsi, csípő, hátsócomb, belsőcomb erősítő gyakorlatokat finoman végezd, kis mozdulatokkal.
- A súlypont eltolódás miatt végezz egyensúlygyakorlatokat, természetesen csak óvatosan.
- Dolgoztasd sokat az alsó végtagokat a vérkeringés fokozás miatt (pipa-spicc).

 

Kapcsolat

Bejelentkezés:

Hercz Krisztina  +36 30 773-8511                              

Budapest XIII. kerület,

Váci út 4.

     
Térkép

Megosztás

Gyakori kérdések

Mit vegyek fel az órára?

Kényelmes, ha lehet passzos nadrágot, felsőt (de az sem baj, ha laza a ruházat). Zokni elég, cipőt nem kell húzni. Ha szeretnél valamit leteríteni a tornaszőnyegre, törülközőt hozzál magaddal. Vizet is behozhatsz az órára.

A pilatest kismamák is végezhetik?

Bizony, nem kell lemondanod a pilates-ről, ha babát vársz, hiszen most már kismamáknak is tartunk pilates órákat. Bővebben a Kismama Pilates-ről (jelentkezni Krisztánál tudsz). Stúdiúnkban már Kismama jógára is lehet jelentkezni Juditnál.

Nem fogok hamar ráunni? Nem túl lassú?

Ettől nem kell félned! A stúdióban található pilates eszközök segítenek változatossá tenni az órákat (van belőlük hét fajta). Sokan a jógához hasonlítják, ezért gondolják nagyon lassúnak. A jógában sok a kitartott pozíció, a légzőgyakorlat és a relaxáció. A pilatesben lehet növelni az intenzitást, ez az oktató aktuális hangulatától és persze a vendégek aktuális állapotától is függ :-) A pilatesben nem jellemzőek a kitartott testhelyzetek, folyamatos mozdulatsorokra épít (flow). Egy fajta speciális légzést alkalmazunk végig, nincs külön légzőgyakorlat. Ha többet szeretnél erről olvasni, itt megteheted.