• Kiscsoportos órák - Pilates Budapest 13. kerület

    Kiscsoportos órák - Pilates Budapest 13. kerület

    Photography © Merrithew Corporation

  • Személyi edzés - Pilates Stúdió

    Személyi edzés - Pilates Stúdió

    Photography © Merrithew Corporation

  • Tartásjavító torna

    Tartásjavító torna

    Photography © Merrithew Corporation

  • Fitball labda

    Fitball labda

    Photography © Merrithew Corporation

  • Gumiszalag edzés pilates oktató segítségével

    Gumiszalag edzés pilates oktató segítségével

    Photography © Merrithew Corporation

  • Pilates karika

    Pilates karika

    Photography © Merrithew Corporation

  • Pilates gyakorlatok súlylabdával

    Pilates gyakorlatok súlylabdával

    Photography © Merrithew Corporation

  • Pilates kezdőknek is

    Pilates kezdőknek is

    Photography © Merrithew Corporation

  • Pilates henger

    Pilates henger

    Photography © Merrithew Corporation.

Kismama Pilates

Egyre több nő van azon a véleményen, hogy a Pilates az egyik legjobb mozgásforma a terhesség alatt és után. Segít megerősíteni a törzs, a hát és a medence izmait, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a terhesség és a szülés ne egy 'erőltetett menet' legyen; csökkenti a súlypont eltolódásból fakadó tartásproblémákat, hát-és derékfájást; és nem utolsó sorban a szülés után segít visszanyerni az alakunkat. 
A pilates sokat segít abban is, hogy a terhesség során kisebb mértékben kelljen szembesülni a következő problémákkal: alvási nehézségek, vizeletvisszatartási problémák, visszeresedés, lábikragörcsök. A Pilates javítja a testtartást, az állóképességet.

Már a terhesség alatt is sok olyan gyakorlatot végzünk, ami felkészíti a kismamát a szülés utáni időszakra: napi sok-sok órát tölt el a kismama féloldalasan a szoptatással, a baba ringatásával, ezért fontos a testtartáson javítani, ami már a terhesség alatt is változásokon megy keresztül; ahogy nő a baba, úgy lesz egyre nehezebb, ezért nagy hangsúlyt fektetünk a hát, a karok és a vállöv megerősítésére. 

A Pilates nagy előnye, hogy a gyakorlatok nagy része módosítható a várandós kismamák igényei szerint; ez nagyon fontos, hiszen ebben az időszakban rengeteg olyan élettani változás következik be, amit a gyakorlatok során nem lehet figyelmen kívül hagyni. Ezért is ajánlatos ilyenkor a csoportos vagy egyéni órákra ellátogatni, főleg ha még semmilyen tapasztalatunk nincsen a pilatessel. Itt pontos képet kaphatunk arról, hogy milyen gyakorlatokat szabad végezni és mi az, ami kerülendő. A stúdióban használható eszközökkel pedig változatosabbak a gyakorlatok.

Az első trimeszterben érdemes inkább kimélni a testet; én a második trimesztertől ajánlom a kismama torna gyakorlását, akkor is orvosi engedéllyel.

Egy-két jótanács bármilyen terhesség alatt végzett sporthoz:
- Fogyassz sok-sok vizet!
- A második trimesztertől kerüld a háton fekve végzett gyakorlatokat (a pocak és lakója nyomhatja a fő hasi gyüjtőeret, ami ájuláshoz is vezethet). Alkartámaszban viszont lehet dolgozni. 
- Kerüld a nagy láblendítéssel járó gyakorlatokat, mert az ízületi szalagok ilyenkor megnyúlnak, ami jól jön a szülésnél, de a terhesség során kényelmentlenségeket okozhat.
- Végezz minél több légzőgyakorlatot!
- Próbálkozz az intimtornával.
- Ne végezz olyan kismama torna gyakorlatot, ahol mindkét lábat el kell emelni a földről, tehát az erőteljes hasizom gyakorlatokat töröld a repertoárodból.
- A popsi, csípő, hátsócomb, belsőcomb erősítő gyakorlatokat finoman végezd, kis mozdulatokkal.
- A súlypont eltolódás miatt végezz egyensúlygyakorlatokat, természetesen csak óvatosan.
- Dolgoztasd sokat az alsó végtagokat a vérkeringés fokozás miatt (pipa-spicc).

 

Kapcsolat

Bejelentkezés:

Hercz Krisztina  +36 30 773-8511                              

Budapest XIII. kerület,

Váci út 4.

     
Térkép

Megosztás

Gyakori kérdések

Mit csináljak, ha az órarendben lévő csoportos órák időpontja számomra nem megfelelő?

Hívj bennünket elérhetőségeinken, vagy ezen az űrlapon jelezheted a számodra ideális időpontokat. Igyekszünk rugalmas hozzáállással kezelni vendégeink igényeit. 

Mit vegyek fel az órára?

Kényelmes, ha lehet passzos nadrágot, felsőt (de az sem baj, ha laza a ruházat). Zokni elég, cipőt nem kell húzni. Ha szeretnél valamit leteríteni a tornaszőnyegre, törülközőt hozzál magaddal. Vizet is behozhatsz az órára.

Hány percesek az órák, és mennyien vagyunk egy csoportos órán?

Az órák 55 percesek, előfordul, hogy picit tovább tartjuk, ha nincs a vendég ellenére :-) A csoportos órán max. 8-an tornáznak. A pilates oktató csak instruál.