• Reformer pilates gép

    Reformer pilates gép

    Pilates Reformer
  • Kiscsoportos órák - Pilates Budapest 13. kerület

    Kiscsoportos órák - Pilates Budapest 13. kerület

    Photography © Merrithew Corporation

    Bejelentkezés
  • Személyi edzés - Pilates Stúdió

    Személyi edzés - Pilates Stúdió

    Photography © Merrithew Corporation

    Hívás
  • Online pilates órák

    Online pilates órák

    Photography © Merrithew Corporation

    Online órák
  • Pilates in English

    Pilates in English

    Photography © Merrithew Corporation

    Pilates classes
  • Fitball labda

    Fitball labda

    Photography © Merrithew Corporation

    Bejelentkezés
  • Gumiszalag edzés pilates oktató segítségével

    Gumiszalag edzés pilates oktató segítségével

    Photography © Merrithew Corporation

    Kapcsolat
  • Pilates karika

    Pilates karika

    Photography © Merrithew Corporation

    Órarend
  • Pilates gyakorlatok súlylabdával

    Pilates gyakorlatok súlylabdával

    Photography © Merrithew Corporation

    Árak
  • Pilates henger

    Pilates henger

    Photography © Merrithew Corporation.

    Bejelentkezés

Az ideális testtartás

2013.07.02.

Az ideális testtartás

Milyen a jó tartás, mi a szerepe az izmoknak, ízületeknek

A jó testtartás lehetőség arra, hogy megelőzzük a később előforduló problémákat. Nem kell ehhez eljutnunk egy későbbi életszakaszba, hiszen már iskolás korban elkezdődik a nehéz iskolatáskával, a mozgásszegény életmóddal ez a folyamat; az ülőmunkával pedig már helyben is vagyunk. 
Ha rosszul tartjuk magunkat, csontjaink nem illeszkednek helyesen egymáshoz, izmaink, ízületeink és a szalagok nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, mint ahogy azt a természet kitalálta. A hibás testtartás fáradságot, felesleges izomterhelést és később fájdalmakat okozhat. Sokaknál a krónikus hátfájás az éveken át tartó rossz tartásra vezethető vissza. A jó testtartás hozzájárul a jó megjelenéshez; az ideális tartás egyensúlyt és magabiztosságot sugall.
A hát: Az egészséges háton három természetes ívet figyelhetünk meg: finom homorulat a nyak tájékán, enyhe domborulat a felső háti szakaszon, és pici homorulat az ágyéki szakaszon, a derekunknál. Ideális esetben ezek összehangolt egyensúlyban vannak. 
Az izmok: Az erős és hajlékony izomzat szintén elengedhetetlen a jó testtartáshoz. Ha a hasi, csípő és láb izmok gyengék és rugalmatlanok, nem tarthatók fent a hát természetes ívei.
Az ízületek: A csípő, térd és boka ízületek tartják egyensúlyban az egészséges háti görbületeket a mozgás során, lehetővé téve az ideális tartást bármely pozícióban.
Ha szeretnéd kordában tartani izmaidat, a pilates remek lehetőség erre. A Pilates Kuckóban egyéni és kiscsoportos órákon is javítgathatod tartásodat.
vissza

Kapcsolat

Bejelentkezés:

Hercz Krisztina  +36 30 773-8511                              

Budapest XIII. kerület,

Váci út 4.

     
Térkép

Megosztás

Gyakori kérdések

Nem fogok hamar ráunni? Nem túl lassú?

Ettől nem kell félned! A stúdióban található pilates eszközök segítenek változatossá tenni az órákat (van belőlük hét fajta). Sokan a jógához hasonlítják, ezért gondolják nagyon lassúnak. A jógában sok a kitartott pozíció, a légzőgyakorlat és a relaxáció. A pilatesben lehet növelni az intenzitást, ez az oktató aktuális hangulatától és persze a vendégek aktuális állapotától is függ :-) A pilatesben nem jellemzőek a kitartott testhelyzetek, folyamatos mozdulatsorokra épít (flow). Egy fajta speciális légzést alkalmazunk végig, nincs külön légzőgyakorlat. Ha többet szeretnél erről olvasni, itt megteheted.

A pilatest kismamák is végezhetik?

Bizony, nem kell lemondanod a pilates-ről, ha babát vársz, hiszen most már kismamáknak is tartunk pilates órákat. Bővebben a Kismama Pilates-ről.

Hány percesek az órák, és mennyien vagyunk egy csoportos órán?

Az órák 55 percesek, előfordul, hogy picit tovább tartjuk, ha nincs a vendég ellenére :-) A csoportos órán max. 8-an tornáznak. A pilates oktató csak instruál.