• Reformer pilates gép

    Reformer pilates gép

    Pilates Reformer
  • Kiscsoportos órák - Pilates Budapest 13. kerület

    Kiscsoportos órák - Pilates Budapest 13. kerület

    Photography © Merrithew Corporation

    Bejelentkezés
  • Személyi edzés - Pilates Stúdió

    Személyi edzés - Pilates Stúdió

    Photography © Merrithew Corporation

    Hívás
  • Online pilates órák

    Online pilates órák

    Photography © Merrithew Corporation

    Online órák
  • Pilates in English

    Pilates in English

    Photography © Merrithew Corporation

    Pilates classes
  • Fitball labda

    Fitball labda

    Photography © Merrithew Corporation

    Bejelentkezés
  • Gumiszalag edzés pilates oktató segítségével

    Gumiszalag edzés pilates oktató segítségével

    Photography © Merrithew Corporation

    Kapcsolat
  • Pilates karika

    Pilates karika

    Photography © Merrithew Corporation

    Órarend
  • Pilates gyakorlatok súlylabdával

    Pilates gyakorlatok súlylabdával

    Photography © Merrithew Corporation

    Árak
  • Pilates henger

    Pilates henger

    Photography © Merrithew Corporation.

    Bejelentkezés

Az ideális testtartás

2013.07.02.

Az ideális testtartás

Milyen a jó tartás, mi a szerepe az izmoknak, ízületeknek

A jó testtartás lehetőség arra, hogy megelőzzük a később előforduló problémákat. Nem kell ehhez eljutnunk egy későbbi életszakaszba, hiszen már iskolás korban elkezdődik a nehéz iskolatáskával, a mozgásszegény életmóddal ez a folyamat; az ülőmunkával pedig már helyben is vagyunk. 
Ha rosszul tartjuk magunkat, csontjaink nem illeszkednek helyesen egymáshoz, izmaink, ízületeink és a szalagok nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, mint ahogy azt a természet kitalálta. A hibás testtartás fáradságot, felesleges izomterhelést és később fájdalmakat okozhat. Sokaknál a krónikus hátfájás az éveken át tartó rossz tartásra vezethető vissza. A jó testtartás hozzájárul a jó megjelenéshez; az ideális tartás egyensúlyt és magabiztosságot sugall.
A hát: Az egészséges háton három természetes ívet figyelhetünk meg: finom homorulat a nyak tájékán, enyhe domborulat a felső háti szakaszon, és pici homorulat az ágyéki szakaszon, a derekunknál. Ideális esetben ezek összehangolt egyensúlyban vannak. 
Az izmok: Az erős és hajlékony izomzat szintén elengedhetetlen a jó testtartáshoz. Ha a hasi, csípő és láb izmok gyengék és rugalmatlanok, nem tarthatók fent a hát természetes ívei.
Az ízületek: A csípő, térd és boka ízületek tartják egyensúlyban az egészséges háti görbületeket a mozgás során, lehetővé téve az ideális tartást bármely pozícióban.
Ha szeretnéd kordában tartani izmaidat, a pilates remek lehetőség erre. A Pilates Kuckóban egyéni és kiscsoportos órákon is javítgathatod tartásodat.
vissza

Kapcsolat

Bejelentkezés:

Hercz Krisztina  +36 30 773-8511                              

Budapest XIII. kerület,

Váci út 4.

     
Térkép

Megosztás

Gyakori kérdések

Hány percesek az órák, és mennyien vagyunk egy csoportos órán?

Az órák 55 percesek, előfordul, hogy picit tovább tartjuk, ha nincs a vendég ellenére :-) A csoportos órán max. 8-an tornáznak. A pilates oktató csak instruál.

Nem fogok hamar ráunni? Nem túl lassú?

Ettől nem kell félned! A stúdióban található pilates eszközök segítenek változatossá tenni az órákat (van belőlük hét fajta). Sokan a jógához hasonlítják, ezért gondolják nagyon lassúnak. A jógában sok a kitartott pozíció, a légzőgyakorlat és a relaxáció. A pilatesben lehet növelni az intenzitást, ez az oktató aktuális hangulatától és persze a vendégek aktuális állapotától is függ :-) A pilatesben nem jellemzőek a kitartott testhelyzetek, folyamatos mozdulatsorokra épít (flow). Egy fajta speciális légzést alkalmazunk végig, nincs külön légzőgyakorlat. Ha többet szeretnél erről olvasni, itt megteheted.

Mit csináljak, ha az órarendben lévő csoportos órák időpontja számomra nem megfelelő?

Hívj bennünket elérhetőségeinken, vagy ezen az űrlapon jelezheted a számodra ideális időpontokat. Igyekszünk rugalmas hozzáállással kezelni vendégeink igényeit.